Wednesday, July 30, 2014

Pakatan Rakyat 2014


Selepas lebih 6 tahun bersama dalam perikatan longgar Pakatan Rakyat, pemimpin PAS dan PKR telah memperlihatkan kepada umum keupayaan sebenar mereka. Budaya penyalahgunaan kuasa dan hak bersuara, sindrom penafian dan bermuka-muka, salah menyalahi dan membuka aib, tinggi diri dan bodoh sombong, berqabilah dan perkauman kian berleluasa.
 
Perlakuan mereka tidak jauh beza dengan pemimpin BN yang mereka cemuh dan musuhi. Tindak tanduk mereka menjadi contoh ikutan jemaah mereka tidak berdisiplin. Semua ini gara-gara kelemahan pucuk pimpinan yang sibuk mempertahankan matlamat peribadi dari jemaah. Tidak kira apa jua latar belakang, sebahagian mereka ini sudah lupa mereka diamanahkan ke jawatan kerana janji-janji mereka terdahulu, dan bukanlah nilai peribadi yang ada pada mereka.
 
Sedih melihatkan bagaimana parti yang ditubuhkan atas dasar dan matlamat yang suci dan didokong oleh mereka-mereka (pemimpin dan ahli terdahulu) yang jujur iqlas dalam perjuangan telah dikhianati oleh mereka-mereka yang tidak sadar di untung. Lebih menyedihkan, selepas gagal menjaga rumahtangga sendiri pemimpin yang lemah lagi sombong tersebut mengimpikan jawatan dan habuan lebih besar. Jika mereka ini gagal berubah sepenuhnya dan kembali meletakkan jemaah di atas segala matlamat lain sebelum PRU14 maka Rakyat Malaysia tidak lagi punyai pilihan alternatif kepada BN. Dan mereka itu patut berasa malu pada serban, jubah, nasihat-nasihat, janji perubahan dan kebebasan yang mereka laungkan

No comments:

Post a Comment