Friday, July 24, 2015

Surat Terbuka Buat Timbalan Presiden. Cukup Sudah!

Ustaz, minta dipanjangkan pesanan ini kepada rakan Lebai dalam jemaah PAS. Minta mereka berhenti keluar kenyataan bodoh dan ugutan ba'iah terhadap pemimpin GHB. Ia tidak lebih memperlihatkan sisi buruk dan keterdesakkan mereka.
 
PAS tidak menang jika rakyat tidak undi. PAS tidak berkempen jika rakyat tidak menderma dan membantu jentera. PAS tidak berkuasa jika rakyat tidak mahukan mereka. Rakyat undi kerana idea 'PR', 'PAS For All' dan 'Negara Berkebajikan', bukan PAS versi Syeikh Besar Hadi Awang.
 
Yang mengundi PAS bukan semuanya ahli PAS. PRU13 PAS raih lebih 1.4 juta undi popular ketika keahlian parti kurang 1 juta. Dan bukan semua ahli PAS mengundi PAS. Jika semua ahli mengundi PAS nescaya Kedah tidak kembali ke pangkuan UMNO-BN.
 
Wakil PAS menang PRU13 kerana matlamat Putrajaya bukan matlamat hudud. Wakil PAS menang PRU13 kerana Manifesto Bersama bukan Dalil Hadi. Wakil PAS menang PRU13 kerana PKR (Anwar Ibrahim) dan DAP.
 
Berhenti bersikap taqabur dan lupa diri. PAS menang undi popular tercorot tapi lagak seperti terhebat dan terkuat. Lagi mahu mencatur politik tanahair. Haji Haron Din memandang rendah Anwar Ibrahim sebagai calon PM PR. Haji Hadi memandang rendah Dr Wan Azizah Wan Ismail sebagai calon MB Selangor. Pengampunya pula berasa beliau ada kaliber PM.
 
Terengganu, kubu kuat Haji Hadi tidak berjaya ditawan kerana rakyat tempatan sendiri menolak beliau asas apa rakyat Malaysia perlu mengangkatnya jadi PM?
 
Sikap dan perlakuan Haji Hadi dan proksinya langsung tidak membantu meringankan beban dan cabaran dihadapi rakyat dan negara. Kepetahan berceramah (mengarah) sahaja tidak memadai untuk menjadi pemimpin nasional. Kehebatan Ilmu Tauhid sahaja tidak melayakkannya untuk mengurus negara.
 
Jika wakil rakyat PAS yang memilih menyokong GHB perlu letak jawatan alasannya mereka menang atas tiket PAS, Haji Hadi dan proksi patut letak jawatan kerana menang atas jenama dan tiket PR.
 
Jangan berselindung di sebalik pertandingan tiga penjuru ketika terkinja-kinja untuk bersama UMNO. Rakyat sudah tahu strategi jijik ini!

1 comment:

  1. Kehebatan ilmu tauhid?
    Hadi ni wahbi.pakai tauhid 3 serangkai.dia tolak pengajian sifat 20 yg menjadi pegangan AWSJ.
    Dia iktiraf wahbi dan syiah sebagai AWSJ.boleh rujuk video di youtube.

    ReplyDelete