Wednesday, February 11, 2015

Doa Menentang Penguasa Zalim


Mohon sama-sama kita kongsi dan amalkan doa ini semoga Allah menyelamatkan kita dari kemurkaanNya dan memperlihatkan yang bathil itu bathil, yang benar itu benar.

Bismillahirahmanirahim
Ya Allah Ya Tuhan Kami. Kami haramkan dari bahagian Kami hasil yang dikutip penguasa melalui cukai-cukaian menjadi upah, ganjaran dan habuan kepada mereka yang tidak amanah kepada jawatan mereka, tidak adil terhadap penghukuman mereka, tidak mencegah kebathilan dengan kudrat mereka, tidak menghalang fitnah dengan akal mereka, tidak menentang penginayaan dengan ilmu mereka dan tidak jujur dengan janji-janji demi nafsu-nafsu mereka.

Ya Allah Ya Tuhan Kami. Sesungguhnya doa hamba-hamba Mu yang terinaya amat dekat di sisi Mu. Dengarlah dan segerakanlah permintaan-permintaan Kami. Celakalah ke atas mereka sepertimana Engkau mencelakakan kaum-kaum terdahulu yang menzalimi. Dan celakalah mereka yang menggunakan ayat-ayat Mu untuk menipu daya.

Ya Allah Ya Tuhan Kami. Ampunilah Kami, peliharalah iman Kami, kukuhkan taqwa Kami, hindarkan Kami dari fitnah dunia, tunjukkan dan pimpinlah Kami ke jalan yang lurus yang Engkau redhoi dan mudahkanlah urusan (perjuangan) Kami. Amin


No comments:

Post a Comment